Första Delfinalen i Melodifestivalen

Missade ju tyvärr livesändningen då jag jobbade, men jag var uppe med tuppen och såg reprisen kl 9.45.
Var det någon mer som inte tyckte att det var mycket att ha?
Redan när jag hörde startfältet förstod jag att Salem al-Fakir och Ola skulle gå vidare. Salem förtjänade platsen men mest för att det var den enda låten som hade ett intressant framträdande.
Olas framträdande måste väl ändå vara ett av de tråkigaste? Bara han o nån kille på piano, inte några dansare eller körsångare. Ingen show överhuvudtaget. Mycket dåligt enligt mig =)
Var det Jenny Silver efter det? Till det numret finns det nog bara ett ord. Oh my god!!! Vad hade hon på sig?! Nån guldbody med utstående höfter, o sen hennes "dansrörelser". Vad var det för nåt? Fast, tack vare dem hade men ju lite kul när man tittade på framträdandet =)
http://www.youtube.com/watch?v=vzVV1VFk-k0
Jag tyckte faktiskt att Linda Pritchard förtjänade en plats i andra chansen. Den var klatschig som en schlager brukar vara idag. Såg nu att Linda har varit med i uttagningen till Idol. Tror faktiskt att jag röstade på henne.
http://www.youtube.com/watch?v=LBe0fZUi29A
Anders Ekborg, ja vad säger man, håll dig till musikaler istället för melodifestivalen. Ställer upp med en låt vi hörde förra året? La Voix hette den o vann, tror inte att Sverige kommer göra samma misstag två gånger.
http://www.youtube.com/watch?v=b96UWVUoJjs
Den där singellåten tänker jag inte ens kommentera eller länka till. Det var helt enkelt dålig svensk rap, som Christer Björkman på nåt sätt alltid ska ha med i en eller två låtar varje år. O aldrig går de vidare.
Sen är det bara Andra Chansen låtarna kvar, två ballader. Jag som ÄLSKAR bra ballader o hoppas att det är en ballad Sverige skickar i år hoppades på dessa. Men ack så besviken jag blev.
Jessica Anderssons låt kommer jag inte ens ihåg hur den gick?! Eller vad den hette. Helt enkelt en bortglömd låt.
Hårdrocksbandet - 3 min intro. Väntade på att den skulle komma igång, men det hände aldrig. Haha undrar vad resten av bandmedlemmarna tänkte när de skulle gå igenom uppträdandet. "Ni sitter här vid era instrument under 3 min o ser känslosamma ut. Du på fiol, du kan väl stå mitt på scen på ett knä o titta ner på golvet hela låten. Då tror man i alla fall att du ska göra nåt." Jag var bara ett stort frågetecken när låten var över.
Finallåtarna samt Andra chansen finns inte på youtube eller svt play förrän alla Deltävlingar har varit.
Jag hoppas att lördag bjuder på bättre låtar. Det måste ju hända =)
Tänkte att jag ska kommentera alla bidrag till Eurovision också. Sanna förlåt mig men jag undrar vad finnarna tänkte med deras vinnande bidrag =)
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0