Vad saknar jag?

Jag saknar svenskt KAFFE!!!! Här är det bara blaskig cappuccino som gäller med masssor med mjölk i. För att det ska bli drickbart måste man ta en dubbelespresso i. Jag saknar vanligt kaffe med mjölk, tom med skolans brända kaffe.

Jag saknar svenskt fikabröd till kaffet. Här går det inte att äta. Bullarna har varit inne i ugnen på tok för lite, känns halvråa sen är det russin i...blä! för att till sist bli toppade med massor med glasyr. Inga vanliga vetebullar eller wienerbröd här heller.

Jag saknar svensk PIZZA!!!! Visst snabbmaten är billig här men inget slår en pizza på Papillon med oxfilé o bearneisesås o massor med PIZZASALLAD. Förstår inte hur man kan klara sig att inte ha pizzasallad till pizzan. Det hör ju ihop. Här är det typ bara panpizzor, amerikanska med tjock botten o lite smaklösa.

Jag saknar Schlagermusik på dansgolvet!!!!!

Så egentligen går det ingen nöd på mig =) Lingonsylt har vi tack vare att IKEA inte ligger så långt borta.

Mamma o pappa kommer ju snart så då saknar man inte dem så mycket :o)

Nu ska vi gå o köpa lite alkohol för ikväll blir det Air Guitar på The Tav. Bättre än karaoke iaf =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0