Uppdatering

Det var visst ett tag sen jag uppdaterade men så mycket har inte hänt. Förra onsdagen kom vi äntligen till the Tav, har tänkt att gå dit flera gånger men det har inte blivit så.

The Tav är skolpuben som är öppen till ca 23-24 på onsdagar. De har jämt sagt att man måste vara dör tidigt så vi var där kl 19 ung, men det var knappt något folk där alls. Som tur är, är ju vi så så roliga så vi hade a blast ändå =) det ända som var oroväckande med onsdagen var att det regnade. För första gången sen vi kom hit börjar oron att det inte kommer att vara så varmt komma....även om det var över 25 grader :-P På kvällen hade jag även på mig jeans för första gången sen jag kom hit, så min "så lite kläder som möjligt" filosofi fick sig en törn. Det har ju varit så varmt har att alla kläder har känts som vinterkläder även om man har haft på sig ett tunt linne o shorts.

             
En regnig vy från dörren    En kanna öl kostar             Äcklig gratis korv
                                               10 dollar =)



         
Karro inne i en                    Mange kan inte vara
disussion =)                        seriös som vanligt =)


Efter att ha sett korten märkte vi att det inte ser ut som om vi har fått nån färg o så kan det ju inte vara så i lördagsblev det en sväng till stranden, den tredje i raden nämligen Scarborough Beach. När vi kom dit så höll de på att tävla i nånting, tror att det var livräddare från hela Australien som tävlade i både kanot, paddla surfbräda o simma med boj efter sig. Scarborough är surfstranden nr 1 o det är där man kan ta surflektioner, men jag saknar fortfarande turiststranden där man kan åka efter banan osv men fint var det iaf =)

        

Det roligaste hände också på stranden det började regna men det var inte mörkt moln i närheten o solen sken. Ibland är naturen bra rolig =)

I lördags kväll blev det fest igen, vi klädde upp oss för en gångs skull o skulle för första gången kolla in nattlivet i Perth. Den planen sprack, istället hamnade vi på födelsedagsfest här i the Village =) förhoppningsvis kommer vi ut nästa helg, ta i trä.


Jag i min fina nya klänning =)

Nu måste jag läsa lite inför seminarierna imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0