Stranden idag =)

Jag tror att det blir en sväng till stranden idag, om vädret tillåter det (har inte titat ut än) men först blir det en sväng till skolan o ett seminarie i Microekonomi B. Nu kan jag inte förstå varför jag valde den här kursen, jag tycker verkligen inte om Micro. Men men jag måste ju läsa två nationalekonomi kurser till så då var det ju bara att välja två när jag var här.

Just det, kom på en sak jag glömt att skriva. På vårt första sem i HRM skulle vi berätta lite om oss själva samt pricka ut vårt hemland på kartan. Jag vet att amerikanarna kan ha svårt att pricka ut vart USA ligger men det är inget mot asiaterna. Först var det en tjej som kom från Vietnam, hon prickade ut Hong Kong. En kille från Singapore ville ha hjälp med att pricka ut vart hans land låg men han gav upp nånstans i Indonesien, men han var iaf i rätt världsdel. Det värsta hade inte hänt än, en kinesisk tjej skulle peka ut vart hon bodde i Kina. Hon gjorde ett X i mitten av Sahara öknen i Afrika. Karro o jag var helt mållösa medan en del började skratta. Tyckte så synd om henne, hon hade verkligen ingen aning om att hon hade gjort fel. Så, hennes kompis fick komma o hjälpa henne o kryssa rätt. Men man borde ju ändå veta i vilken världsdel man bor i!!!!!

Det blir nog en lugn kväll ikväll, men imorn ska vi på examensparty. Olivia, vår australiensiska granne tar sin examen o vi har blivit bjudna till hennes efterfest =)

Nu måste jag börja göra mig iordning för skolan.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoppsan, va illa o inte veta vart på kartan ens hemland ligger...

2009-03-20 @ 22:44:32
URL: http://johsofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0