Om Australien

Jag har kommit fram till att jag vill leja en jägare som skjuter ihjäl alla fåglar som väcker mig på mornarna!

Först och främst har vi alla förbannade kråkor. Det är ju inte så att de kraxar som i Sverige nej nej utan här låter de som kåta katter. Jag är helt allvarlig de låter verkligen som det o det låter inte vackert. Det var rätt kul när vi kom hit och hörde dem för första gången och trodde att hela campus kryllade av kåta katter =)

Sen är det papegojorna som kastar kottar på oss. De låter mest på kvällarna o har inte väckt oss så mycket så de kan få vara i fred.

Men nu den senaste veckan har jag blivit störd av små papegojor, undelater eller vad de nu är. Små o färggranna är de i alla fall o högljudda. Undrar om de har parningsperiod nu, för tidigare har man knappt sett dem och nu är de överallt.

Det spelar ingen roll om man stänger fönsterna för husen är så dåligt isolerat (om det ens är isolerat) så det hörs igenom. Men förhoppningsvis så slutar de väl snart och det går tillbaka till att bara bli väckt av kråkorna :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0